
APRIL 20, 2018
Ekonomické oddelenie spracováva a eviduje úhrady za dodávku služieb, riadi účtovanie a fakturáciu za dom, vedie evidenciou nedoplatkov, rieši a spracováva zálohové predpisy.
Oddelenie spravuje aj nájomné vzťahy domu (napr. nájomné zmluvy na spoločné priestory domu). Vedenie kompletnej ekonomickej a účtovnej agendy bytového domu zabezpečujeme vedenie komplexného účtovníctva domu prostredníctvom moderného programu s interaktívnym prístupom do programu www.poschodoch.sk. Jedinečný webový portál sprístupňuje finančné a technické údaje o bytoch a domoch pre ich vlastníkov. Údaje sú sprístupnené z informačného systému DOMUS používaného správcami domov.
Okrem údajov o byte portál prináša:
- fóra domov, správcu a portálu
- doručovanie elektronických faktúr, vyúčtovaní, predpisov
- žiadosti pre správcu, denné spotreby energií vody a tepla aj v grafickej podobe
Zriadenie bankového účtu
Každý bytový dom v správe našej spoločnosti má zriadený vlastný bankový účet. Účet je zriadený v ktorejkoľvek banke na území SR, ktorú si vlastníci vyberú. Správcovská spoločnosť mesačne predkladá zástupcom vlastníkom kópie výpisov z bankového účtu resp. umožní vlastníkom bytov a NP prístup do portálu www.poschodoch.sk, kde si môžu pozrieť všetky ekonomické relevantné údaje týkajúce sa bytového domu
Evidencie príjmov a výdavkov bytového domu v správe
Pre každý spravovaný bytový dom je jasne a prehľadne vedená evidencia príjmov a výdavkov. Zástupcom vlastníkom je mesačne príslušná evidencia predkladaná a ostatným vlastníkom je v prípade záujmu táto možnosť prehliadania uvedenej evidencie sprístupnená prostredníctvom portálu www.poschodoch.sk. Spracovanie výročnej správy o hospodárení BD.
Evidencia neplatičov
Evidencia, ktorá je mesačne predkladaná zástupcom vlastníkom a v sídle správcovskej spoločnosti je k dispozícii k nahliadnutiu každému vlastníkovi bytu a NP v bytovom dome v záujme poznania súhrnného ekonomického stavu bytového domu.
Spracovanie a výpočet mesačných zálohových platieb
Nastavenie a výpočet mesačných preddavkových platieb realizujeme raz ročne a to po uskutočnení vyúčtovania úhrad za plnenia na základe skutočných nákladov za predchádzajúci kalendárny rok. Mimoriadne preddavkové platby sa menia operatívne podľa požiadavky resp. potreby, a to buď z podnetu zmeny ceny dodávateľov služieb (voda, teplo, elektrina), prípadne na základe rozhodnutia vlastníkov bytov a NP o zmene výšky príspevkov do fondu opráv a pod.
Vykonávanie úhrad súvisiacich s prevádzkou bytového domu
Úhrada dodávateľských faktúr v medziach zmluvného oprávnenia resp. po súhlasnom stanovisku riadne zvoleného zástupcu vlastníkov pri dohodnutých typoch obstarania. Úhrady poistného, úhrada úverov a iných záväzkov podľa zmluvy.
Ekonomické poradenstvo v oblasti správy bytových domov
V prípade individuálnych potrieb vlastníkov poskytujeme ekonomické poradenstvo v oblasti správy bytových domov bez obmedzenia s cieľom hľadania najefektívnejšieho riešenia.
Vyúčtovanie úhrad za plnenia (služieb) spojených s užívaním bytu a nebytového priestoru je uskutočňované najneskôr do 31.05. nasledujúceho roka za predchádzajúci rok v súlade s príslušnými právnymi predpismi, Zmluvou o výkone správy a rozhodnutiami vlastníkov bytov a NP prijatými na schôdzi vlastníkov resp. na základe písomného hlasovania. Dohodnutý spôsob spracovania je možné zmeniť iba na základe rozhodnutia nadpolovičnej väčšiny vlastníkov.